fbpx

We vinden het vaak moeilijk om genoeg groenten eten, vooral omdat we groenten vaak alleen bij het avondeten eten. Een goed idee om op andere momenten van de dag ook al groenten te eten zodat je makkelijker meer dan genoeg lekkere en gezonde groenten binnenkrijgt!
Heerlijk om de ‘gewone’ bloemkool op een hele andere manier te eten. De rozijnen en appel gaan goed samen met de bloemkool en geven hem een zoet tintje.

Lunchgerecht, voorgerecht of bijgerecht.
2 personen
20 minuten

Benodigdheden

  • Bloemkool 300 gram
  • IJsbergsla ¼ krop
  • Radijs ½ bosje
  • Appel ½ stuk
  • Rozijnen 1 eetlepel
  • Kerrie 1 theelepel
  • Pijnboompitten 1 theelepel
  • Olijfolie 2 eetlepels
  • Citroensap 1 eetlepel
  • Peper en zout naar smaak

Bereiden

Snijd de bloemkool in mooie, kleine roosjes. Verwarm een klein laagje water met zout in een kookpan, kook de bloemkool hierin in 5 minuten beetgaar. Giet de bloemkool na 5 minuten af en overgiet met koud stromend water.
Snijd de ijsbergsla klein, snijd de radijsjes in dunne plakjes. Snijd de appel in kleine stukjes.
Zet de grill van de oven aan en rooster de pijnboompitjes een paar minuten hieronder tot ze bruin kleuren. Meng de ijsbergsla met de bloemkool, de rozijnen, appel, radijs en gebruinde pijnboompitten.
Maak een dressing door olijfolie met citroensap, kerrie en peper en zout te mengen. Breng de salade op smaak met deze dressing.

Serveer met geroosterd brood.
Smakelijk eten!

Restjes?

De volgende dag nog heerlijk als salade. Neem lekker mee naar je werk. Hak eventueel nog wat noten en peterselie en roer die er doorheen.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor mijn nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor mijn nieuwsbrief