fbpx

Zelf voelde ik me in mijn eerste trimester soms al behoorlijk opgeblazen, in het tweede en derde trimester is dit nog meer het geval. Fijn om dan een gezonde, maar lichte maaltijd te eten! Broccoli is een super gezonde groenten, hij wordt ook wel eens een super food genoemd. Bonen hebben lekker veel eiwitten en amandelen gezonde vetten en eiwitten.
Ik heb dit gerecht gemaakt in de zwangerschap voor de tweede ūüôā Veere was¬†toen 1 jaar en 3 maanden, en smulde lekker mee!

Benodigdheden:

Broccoli                                 400 gram
Komkommer                        100 gram
Rode ui                                  1 kleine
Feta                                        100 gram
Geschaafde amadelen        20 gram/1 handje
Witte bonen                          300 gram
Witte wijn azijn                     2 eetlepels
Goede olijfolie                      3 eetlepels
Peper en zout                       naar smaak

Bereiden:

Snijd de rode ui in hele dunne ringen. Laat de ringen weken in de azijn. ¬†Zet water op en maak de broccoli schoon en verdeel hem in roosjes. Kook de broccoli beetgaar in ongeveer 5 minuten en giet hem daarna af en spoel na met koud water. Snijd de komkommer in de lengte door en daarna in plakjes. Laat de bonen uit blik uitlekken. ¬†Meng alle ingredi√ęnten en breng de salade op smaak met peper en zout.
Smakelijk eten!

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor mijn nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor mijn nieuwsbrief