fbpx

Prep-ontbijtjes zijn soms zo handig! De ochtenden dat Veere naar de opvang gaat zijn soms erg druk! Rolf begint altijd vroeg, dus ik moet alleen de kinderen aankleden, ontbijt maken, zorgen dat we op tijd bij de opvang zijn en zorgen dat ik ook nog op tijd op mijn werk ben. Gezellige ochtenden, maar als ik op mijn werk ben heb ik er voor mijn gevoel al een halve dag opzitten!

Hoe fijn is het dan als je ontbijtje dan al klaar staat en je het alleen uit de koelkast hoeft te pakken. Zelf gemaakt, gezond en lekker! Dit ontbijtje van chia pudding en zoete aardappel is heerlijk. De avond van te voren in 20 minuutjes voor te bereiden en de volgende ochtend ontspanning en genieten!

Benodigdheden voor 2 personen

Zoete aardappel 300 gram
Chia zaad 8 eetlepels
Amandelmelk 200 ml
Appel 1 stuk
Geraspte kokos 2 eetlepels
Banaan 1 stuk
Nootjes en besjes als garnering
Kaneel snufje

Bereiden

Schil de zoete aardappel en kook of stoom hem gaar. Als hij gaar is pureer hem dan en laat hem afkoelen. Schil een appel en rasp hem, meg hem met kaneel.
Pak 2 mooie glaasjes en begin met de eerste laag, dit is per glas 2 eetlepels chia zaad met 1/4 van de melk en 1/2 eetlepel kokos. Meng goed en laat een beetje opstijven. Meng de zoete aardappel met de appel. Als de onderste laag is opgestijfd doe er dan een laag van de zoete aardappelpuree in. Herhaal nog een keer de laag met chia zaad.

In de ochtend hoef je allen nog een banaan in plakjes te snijden en daarnaast je ontbijtje met nootjes en besjes te garneren.

 

 

 

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor mijn nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor mijn nieuwsbrief