Water drinken voor peuters en kleuters
Peuter water drinken
Hapjes vanaf 2 jaar
Mama Roos Kookt
Hapjes vanaf 2 jaar
07/05/2023
1 min
0

Infused water

07/05/2023
1 min
0

Deze zomer is het weer heerlijk warm! Drinken is dan extra belangrijk.
Maar, ken je dat? Je vraagt de hele dag aan je kindje wat hij wilt drinken, maar helaas, hij hoeft niet...alweer niet!

Ga je dan maar over op zoete drankjes? Zodat je kindje in ieder geval genoeg drinkt?
Liever niet, met eenzoet drankje went je kindje snel aan de smaak zoet. En dit zorgt voor een zoetekouw.
Liever laat je je kleintje wennen aan water, of water met een beetje extra smaak!


3 tips voor verantwoorde dorstlessers voor je kleintje! 💧👶

1. Water: Water is de gouden standaard voor hydratatie. Het is suikervrij en helpt je peuter gehydrateerd te blijven.
 Alleen water wordt soms wel saai! Voeg daarom soms wat fruit, groenten of kruiden toe voor een vleugje natuurlijke smaak! Rietjes of een andere beker doen ook wonderen, dan is het ineens weer interessant!

2. Thee: liever geen groene of zwarte thee door de cafeïne, maar kruidenthee is prima om je peuter of baby te geven. Je kunt ook afgekoelde thee geven, ijsklontje en citroen erbij en je hebt een home-made icetea!

3. Smoothies: Smoothies zijn een geweldige manier om je peuter wat extra voedingsstoffen te geven. Mix verse of bevroren fruit en groenten met yoghurt of ongezoete plantaardige melk voor een voedzame en smakelijke traktatie. Groenten die het goed doen in een smoothie zijn spinazie, avocado, boerenkool, wortels, sla, bleekselderij en paksoi.

Smoothies of fruitsap

Het voordeel van smoothies ten opzichte van fruitsappen zijn dat smoothies nog vezels bevatten. Bij sappen zijn deze eruit en dat maakt een sap ook minder vullend dan een smoothie. Doordat er in een sap geen vezels meer zitten vult het veel minder dan een smoothie, hierdoor kun je blijven drinken en krijg je ongemerkt veel suikers binnen.

Het liefst geef je geen suikerhoudende dranken zoals frisdrank, fruitsap, gezoete sappen en energiedrankjes te vermijden. Ze bevatten vaak veel suikers en bieden weinig tot geen voedingswaarde.

5 soorten infused water

Onderstaande smaken zijn heerlijk verfrissend, en ze zien er ook nog eens fantastisch uit!

1. Komkommer, munt, citroen en ijsklontjes
2. mango, munt, limoen en ijsklontjes
3. Granaatappelpitjes, aardbei, citroen en ijsklontjes
4. Passievrucht, limoen en basilicum en ijsklontjes
5. Perzik, sinaasappel en ijsklontjes


Zelf vind ik het ook heerlijk!

Reacties
Categorieën